USA 7 t/m 13 september 2014

15 september 2014

Nog even een kleine aanvulling op zaterdag 6 september. We hadden namelijk een geweldig luxe hotel, een suite(slaapkamer met woonkamer) met 2 tv's...........................maar toen gingen we naar ons hotel in Memphis...........pff

7 september: Op weg naar Memphis. Het weer was weer fantastisch, lekker warm. Aangekomen in het hotel, was er met de kamers het een en ander loos, verlichting werkte maar half, wc-bril moest gerepareerd worden door Hans, dus hij voelde zich gelijk thuis. Het vriesvak van de koelkast was zo dicht gevroren, dat er zelfs geen speld meer in kon. Hans en Isabel verhuisden naar een andere kamer, waar overigens ook niet alles werkte, maar met een leatherman kom je overal. Ook moest er die dag gewassen worden. Net in dit hotel was er dus geen wasmogelijkheid. Wij naar een wasserette, weer een ervaring op zich. Hadden het gevoel of we in Coronationstreet beland waren. Zie foto's.

8 september: Graceland op het programma (37 graden). Met gemengde gevoelens gingen we op weg. Ons afvragend in wat voor Amerikaanse overdrevenheid we terecht zouden komen. Het was zeer de moeite waard. Tot ons aller verbazing was het echt indrukwekkend. We hebben het huis van binnen gezien, de 2 privé vliegtuigen waaronder de Lisa Marie(vernoemd naar Elvis zijn dochter) en een aantal van zijn auto's, waaronder zijn favoriete stutz blackhawk III, waar hij op de dag van zijn overlijden nog in gereden had. Als lunch hebben we de beroemde bananapeanutbuttersandwich (goed woord voor scrabble trouwens) genuttigd. Graceland weer verlaten, boodschappen gedaan en vervolgens naar Bealestreet (de bekende straat in Memphis met alle kroegjes) om vervolgens te gaan eten bij het Hard Rock Café.
PS Isabel liep op haar wenkbrouwen en wij volgden op onze knieën.

9 september: weer 37 graden. Eerst naar de Mississipi. De Riverboten bekeken en toen naar de Sun Studio's. Hier is Elvis zijn eerste plaatje, My Happiness, opgenomen. Hij was toen 18 jaar. Deze tour was ook weer zeer de moeite waard. Nog even naar de Gibsonfabriek (voor de analfabeten op muziekgebied: dit zijn gitaren). Hierna nog even rondgesjouwd in de Bas Pro Shop (het 2e huis van Hans). Hierna lekker Cajun gegeten onder het genot van goede bluesmuziek a la B.B. King en Fats Domino.

10 september: 28 graden. Vroeg opgestaan en op weg naar Nashville via Casey Jones Village in Jackson. Een old fashioned countrystore met antieke spullen. Picknick bij het meer, pootje baden en door naar de Harley Dealer in Nashville, waar ons weer verteld werd dat het de dagen erna ging regenen. Kortom weer geen motorrit. Dan maar kleding kopen. Hierna naar de Chinees. Heerlijk gegeten.

11 september: Naar Het Country Music Hall of Fame Museum. Ook weer erg leuk om te zien. Hierna naar Broadway, waar alle kroegjes zitten waar muzikanten spelen en hopen ontdekt te worden. Helaas was de countrymuziek waar wij van houden ver te zoeken. Het was een hoop herrie. Uiteindelijk een kroegje gevonden waar een leuke band speelde. Laarzen gezocht, niet gevonden. Nog een keer Cajun gegeten.

12 september: Naar de Mall om eens flink te shoppen. Goed geslaagd. Hier wel laarzen kunnen scoren. Alles naar het hotel gebracht en op weg gegaan naar de Wild Horse Saloon. Isabel met de beentjes van de vloer tijdens een workshop linedance. Voor mij was het veel te ingewikkeld(haha). Zat al aan de cocktail. De muziek van de band was alles behalve linedanceproof. Ter.......herrie eigenlijk. We hadden ze graag wat echte linedance willen laten zien. De dansjes die werden uitgelest waren 16 tellen......ja je leest het goed......

13 september: En route naar Kingston voor overnachting richting Sevierville.

1. Jola:
    15 september 2014
    Het verhaal van jullie vind ik weer prachtig! Wat zien jullie veel en wat een verschil in kamers dus. Ik ben nu al zeer benieuwd naar de foto's. De temperatuur is ook niet slecht!! Voor Nederlandse begrippen is het hier ook goed hoor, graadje of 20 gemiddeld. Tot het volgende verhaal en veel plezier daar!!
  2. Jola:
    15 september 2014
    Ik vergeet nog te vertellen dat ik de foto's ook fantastisch vind!!
  3. Wendy:
    15 september 2014
    Nou dat klinkt allemaal leuk hoor.
    geniet er nog maar van want het is al bijna voorbij hihihihi
    xxxxxx van ons:p
  4. Agnes:
    19 september 2014
    En weer een superleuk verslag en dat geldt natuurlijk ook voor de foto's. Echt top om te lezen wat jullie allemaal beleven.
    Veel plezier en tot het volgende reisverhaal.
    groetjes Agnes
  5. Diana:
    21 september 2014
    Super leuk om jullie verhalen te lezen en uiterraard de leuke foto's te zien
    Het is weer een fantastische reis
    Xx diaantje