De eerste week trip USA 2014 (31-8 t/m 6 september)

7 september 2014

Eindelijk.......daar zijn we dan. Het heeft ff geduurd, maar dan krijg je ook het verhaal van een hele week.

31 augustus: vertrokken naar Chicago met United Airlines. Geen vertraging. Alles verliep voorspoedig. Aankomst rond 13.00 uur. Auto gehaald en op weg naar ons eerste hotel. Bloody heet, het was rond de 35 graden. De noodzakelijke aankopen gedaan, gegeten en relaxed. Uiteindelijk was het toch een dag van 24 uur.

1september: naar Milwaukee, naar het wereldberoemde Harley Museum. Eerst natuurlijk lekker lunchen in het Harley restaurant onder het genot van een heerlijke cocktail. Na dit museumbezoek konden we ook nog naar het American on the road museum(Dit is een reizend museum). Hierna nog weer even wat gedronken in de bar en ja hoor..........dan is de wereld toch weer erg klein. Hans maakt een praatje met iemand aan de bar en deze persoon blijkt jaren geleden aan dezelfde scheepsmotoren gewerkt te hebben als Hans. Dus dat schept een band. Hierna weer terug naar het hotel in Chicago (3 uur rijden).

2 september: weer een schitterende dag. Met het openbaar vervoer naar het centrum van Chicago om alle highlights te bezichtigen. Als eerste gelunched bij de Corner Bakery en toen naar de fontein (ook te zien bij Married with Children), dan naar Lake Michigan. heerlijk ijs(je) gegeten. Vervolgens naar het Milleniumpark om de Cloudgate te bewonderen. Daarna door de straten van Chicago gesjouwd, via de loop, Macy's en natuurlijk via Starbucks voor koffie. Uiteindelijk indiaas gegeten in Brookfield.

3 september: Het beginpunt van de route 66 is Chicago, dus route 66 here we come. Alle bekende plaatsjes aangedaan zoals: Joliet, Braidwood(bekend om zijn Blues Brothers diner), Gardner(bekend om de gevangenis van 2 cellen en de streetcardiner), Odell(bekend om de benzinepomp uit 1932), Pontiac(bekend om de muurschilderingen en Route66 museum). Vervolgens op weg naar Springfield voor de overnachting.

4 september: St. Louis op de agenda. Onderweg hiernaar toe koffie gedronken in Carlinville bij Refuge Coffee House(stamt ook uit de dertiger jaren). Naar het hotel in St. Louis, koffers gedropped en op weg naar de Gateway Arch(kunstwerk in de vorm van een hele hoge metalen boog, waar je in kunt). In kleine cabines(voor vijf kabouters) gingen we op elkaar gepropt 192 meter omhoog. Boven had je uitzicht over St. Louis. Hierna zijn we heerlijk gaan eten bij een restaurant aan de Riverfront.

5 september: Inmiddels nog heter (40 graden......pfffff) De dag om het transportmuseum te gaan bekijken. Buiten bijna niet te doen door de hitte, binnen heerlijk, AIRCO!!!!! Volgende ijkpunt was natuurlijk Frozen Custard bij Ted Drewes(wereldberoemd). Gelukkig heeft hij geen zaak in Holland, anders kregen we toch problemen met onze omvang. We wilden hierna nog een boottocht maken met een radarboot, maar waren daar te laat voor. Nieuwe kans in Memphis. Voor het diner kozen we een vanbuiten niet uitziende Chinese zaak. Nog nooit zo lekker chinees gegeten. Dat bewijst maar weer, dat schoonheid vanbinnen zit.

6 september: Het Weer: van 40 naar 19 graden met regen. Koud joh!!!!! Bijna de hele dag gereden. Via het plaatsje Chester, bekend om de bedenker van Popeye. Het was hier Popeye picknickweekend met kermis(uit het jaar 0 overigens). Cowboyhoeden gekocht(vier stuks voor 13 dollar) alvast voor het paardrijden in Sevierville. Reizen door de USA wordt steeds goedkoper, als je maar de juiste artikelen aanschaft. Eindbestemming Sikeston. Als afsluiter weer heerlijk gegeten bij Ruby's Tuesday.

Onze eerste week zit erop. So far so good

1. Jola:
    7 september 2014
    Wat een prachtig verhaal. Ik heb het net aan Ab voorgelezen en we hebben de foto's bekeken. Ik ben nu in Rotterdam waar nu de Havendagen aan de gang zijn, ook weer een spektakel met mooi weer, zij het niet zo heet als bij jullie. Zo,n graad of 20 droog weinig wind dus prima om een paar uur te lopen.
    Nou genieten juliie verder, ik kijk weer uit naar het volgende verhaal! Jola en Ab
  2. Joop Scheuierman:
    8 september 2014
    Hallo vakantiegangers,
    jullie hebben al heel wat gezien dat eerste weekje.
    We waren zo aangestoken dat we gelijk de RandMc.Nallyatlas hebben gepakt.
    Heel veel plezier nog en wees voorzichtig
    gr. Marie en Joop
  3. Agnes:
    10 september 2014
    Superleuk jullie verslag en interessant, ja dat meen ik. En de foto's zijn natuurlijk ook leuk. Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal en wens jullie intussen heel veel plezier!
    groetjes, agnes
  4. Gerda Lengton:
    11 september 2014
    Ontzettend leuk verslag. Klinkt heerlijk!!!!!! Heeeeeel veeeel plezier. En leuke foto's. Groetjes Gerda
  5. Kitty:
    11 september 2014
    Kregen jullie geen claustrofobie toen jullie die 190 m. omhoog gingen?
    En wat koud ineens...van 40 naar 19°. Deze temperatuur hebben wij nu, die 19° hoor geen 40!
    Alles gaat goed daar in de States, nou hier ook gelukkig.
    Nog heel veel plezier met zijn 4-tjes.
    Groetjes Sis (voor mijn broer hihi) Kitty
  6. Ellen Verduyn:
    14 september 2014
    Wat een leuk reisverslag en gave foto's...ben benieuwd naar de volgende verhalen en foto's...nog heel veel plezier met zijn allen Groetjes Ellen xxx
  7. Gea de vries:
    15 september 2014
    leuk verslag isabella en mooie foto,s
    alles in chicago ben ik ook geweest'
    nog heel veel plezier gr. gea
  8. Anny Peters:
    15 september 2014
    Hoi. Heel leuk die verhalen en wat een verschillen. Geniet er nog lekker van.
  9. Diana:
    21 september 2014